ועדת האיתור המליצה על אלישע לוי

20.4.2016 10:00
ועדת האיתור המליצה על אלישע לוי

המאמן בן ה-58 נבחר פה אחד ע"י הוועדה שתמליץ להנהלת ההתאחדות על מינויו למאמן נבחרת ישראל. לוי זכה בשתי אליפויות עם מכבי חיפה והגיע 4 פעמים לגמר גביע המדינה

ועדת האיתור לבחירת מאמן הנבחרת הבוגרת, המליצה היום (רביעי) על אלישע לוי כבחירתם למאמן נבחרת ישראל. המינוי ייקבע רשמית לאחר שהנהלת ההתאחדות לכדורגל תאשר את המלצת וועדת האיתור.

לוי החל את קריירת המשחק שלו בשנת 1974 כקשר בקבוצת הפועל בית שאן, משם עבר למכבי חיפה, מכבי פ"ת וסיים את הקריירה בקבוצת נעוריו בשנת 1989.

כמאמן, אלישע לוי אימן בקבוצות הבאות: הפועל בית שאן, מכבי הרצליה, הפועל צפרירים חולון, עירוני ראשל"צ, הפועל כפ"ס, מ.ס. אשדוד, בני סכנין, מכבי חיפה והפועל ב"ש.

לוי זכה בשתי אליפויות עם מכבי חיפה כמאמן הקבוצה ובנוסף אימן את הקבוצה בשלב הבתים בליגת האלופות. בנוסף העפיל לגמר הגביע שלוש פעמים עם מכבי חיפה ופעם אחת עם הפועל ב"ש.

אלישע לוי: "״אני מבקש להודות לחברי ועדת האיתור על הבחירה בי לתפקיד המחייב, המאתגר והתובעני. לרגע אחד לא היססתי להצהיר בכנות מלאה כי תפקיד זה היה משאת נפש עבורי ובבחינת הגשמת חלום, ואין לי ספק כי הדברים אמורים לגבי כל מאמן שעושה את צעדיו הראשונים בתחום המופלא הזה. אני רוצה גם להחמיא לכל אחד מארבעת חבריי האחרים שהתמודדו על התפקיד ובעיני היו ראויים לא פחות והקפידו להיות שותפים להליך מכבד. אין מאושר ממני ביום הזה למרות גודל האחריות שהוטלה על כתפיי. נבחרת ישראל היתה, עודנה ולעולם תהיה פסגת השאיפות עבור שחקנים ומאמנים כאחד. כמי שעשה את כל הדרך, ידע עליות ומורדות, חווה רגעי אושר עילאי וטעם גם אכזבות, נבחרת ישראל היא שיאו של תהליך, שלעולם לא הייתי משנה בו דבר. אני רוצה בהזדמנות זאת לאחל חג שמח לכל אזרחי המדינה ולכל אוהבי הנבחרת, ולהזמין את כולם להצטרף אלי ואל שחקני הנבחרת למסע שהכל בו אפשרי. תודות מקרב לב לכל מי שתמך, החמיא ובירך, זה לעולם לא מובן מאליו ותמיד מרגש״.